Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2012

ΑΡΘΡΟ: Aπό την πόλη έρχομαι και GPS δεν έχω…

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ BLOG mesogios.gr ΣΤΙΣ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012
http://www.mesogios.gr/?p=4525
Σε πρόσφατο ταξίδι στην Αθήνα, σε «παρθένα» για μένα περιοχή, συνειδητοποίησα τη χρησιμότητα της τεχνολογίας προσανατολισμού και καθοδήγησης (χρειάζεται πολύ σάλιο για να το πεις αυτό, οπότε θα το πω απλά GPS).
Δυστυχώς ή ευτυχώς, ανάλογα με την περίσταση, δεν έχω παρακολουθήσει τη φρενήρη εξέλιξη της κινητής τηλεφωνίας, ώστε να καρπωθώ και τα οφέλη των χρήσιμων, αλλά και ενίοτε ηλίθιων, «gadjets» (κατά την προσφιλή μου συνήθεια να βάζω αγγλικές και ελληνικές λέξεις να κονταροχτυπιούνται, μιλάω για τις «εφαρμογές»). Στο κινητό τηλέφωνο λοιπόν έχω μείνει λίγο μετά από την εποχή …του χαλκού. Δεν είναι έξυπνο (smart) το κινητό μου, άρα GPS δεν έχει. Έλα όμως που έπρεπε να βρω το δρόμο μου!
Τέλος πάντων, σεμνά και ταπεινά, πήρα για πολλοστή φορά τον έντυπο οδηγό πόλης, σε μορφή βιβλίου, που είχα αγοράσει όταν τα τούνελ του ΜΕΤΡΟ μύριζαν ακόμα φρεσκοσκαμμένο χώμα.  Πρόσφατα τον γλύτωσα και από του Χάρου (του κατοικίδιου κουνελιού μου) τα δόντια. Και που δε μ’ έχει πάει! Αλλά είναι κάποιες φορές άβολος, καθώς πρέπει συνεχώς να πηδάς μπρος πίσω, από σελίδα σε σελίδα για να ακολουθείς τη διαδρομή σου. Επίσης δεν μπορείς να zoomάρεις (αυτό πως το λένε στα ελληνικά;). Είναι και βαρύς, βιβλίο ολόκληρο. Άσε που δεν ενημερώνεται, εκτός κι αν αγοράσεις το νεογέννητο αδερφάκι του…
Θα σημειώσω με ενδιαφέρον τη βοήθεια που αναπάντεχα πήρα αυθόρμητα από ένα ξένο(!) (μετανάστη) για μια διεύθυνση που έψαχνα. Χωρίς καν να ρωτήσω, προσφέρθηκε να με κατατοπίσει.
Βγαίνοντας από φούρνο, μπουκωμένος με τεράστιο και εξαιρετικό σιροπιαστό κρουασάν, έβγαλα τον οδηγό για να βρω και να σημειώσω το δρόμο. Ξεφύλλιζα κι έτρωγα. Ένας δρόμος με φούρνο που φτιάχνει τέτοια κρουασάν είναι σημαντικός να τον θυμάσαι. Σίγουρα θα ξαναρχόμουν. Κατά σύμπτωση, στο ίδιο πεζοδρόμιο στεκόταν μια τουρίστρια κρατώντας και χρησιμοποιώντας μια ταμπλέτα (tablet pc). Ήταν όρθια και με βαλίτσα, οπότε υπέθεσα πως έκανε το ίδιο με μένα. Τότε  κατάλαβα ένα, ας πούμε, συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει ο κιτρινισμένος-βρεγμένος-μασουλημένος βιβλιο-οδηγός μου σε σχέση με την τεχνολογία αφής και τα έξυπνα κινητά. Μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις άφοβα, ακόμα κι όταν τα δάχτυλά σου είναι γεμάτα σοκολάτα και σιρόπι. Ή λάδι από γυρόπιτα…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου