Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΡΘΡΟ: Στο φούρνο

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ BLOG mesogios.gr ΣΤΙΣ 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012
http://www.mesogios.gr/?p=3896


Το πρωί, κάθε πρωί, σταματάω στο φούρνο. Οι απλές χαρές της ζωής. Ακόμα κι αν τίποτα δε θέλω ν’ αγοράσω, ο φούρνος (υβρίδιο με ζαχαροπλαστείο) είναι σίγουρη στάση. Στέκομαι λίγο απ” έξω και γεμίζω τα ρουθούνια με μυρωδιά από ζεστό ψωμί (μεγάλη επιστήμη το ψωμί!), κουλούρια, κρουασάν, πίτες κι ό,τι άλλο φτιάχνεται με αλεύρι. Όσο πιο νωρίς, τόσο πιο καλά.

Στο φούρνο της γειτονιάς έχω μείνει πιστός πολλά χρόνια, σαν φανατικός φίλαθλος στην ομάδα του. Έχουν και μια οθόνη ψηλά, πάνω από τα σιροπιαστά και τα παστέλια. Εκεί δείχνουν καλλιτεχνικά γυρισμένες σκηνές από τα …άδυτα του εργαστήριου, πίσω από τη βιτρίνα. Θυμάμαι την κατάπληξη, το θαυμασμό και τη βουλιμία μου όταν είδα ένα τεράστιο, διάφανο φύλλο μπουγάτσας να απλώνεται στον αέρα και να σκεπάζει ένα βουναλάκι γλυκιά κρέμα. Και τα άσπρα, μαλακά σβολαράκια από ζυμάρι που μάκραιναν και χτενίζονταν σε χωριάτικα και πολυτελείας φραντζολάκια. Εκείνη τη μέρα πήρα μπουγάτσα. Σε κάποιες διαφημίσεις νομίζω είμαι εύκολο θύμα.

Έχω αδυναμία στα κουλούρια Θεσσαλονίκης και τις (στριφτές) τυρόπιτες. Σπουδαία σχήματα ο κύκλος και η σπείρα. Και στα κρουασάν! Αλλά με τι σχήμα να τα περιγράψω αυτά, δεν ξέρω, …  Τα κουλούρια, περνούν και από …casting, μέσα στο καλάθι-πασαρέλα. Το καλύτερο το δείχνει ο δείκτης του χεριού μου και μπαίνει στο σακουλάκι. «Αυτό Μαρία! Το τελευταίο, στον πάτο, το φουσκωτό, με το πολύ σουσάμι! Συγγνώμη που στα ανακάτεψα πάλι…». Είμαι εκλεκτικός πελάτης, να τη λέμε την αλήθεια.

Νομίζω πως όσο κρυώνει ο καιρός, η μυρωδιά έξω από τους φούρνους δυναμώνει. Αλλά μπορεί να είναι και η ιδέα μου. Ίσως είναι η αντίθεση του κρύου έξω, με τη ζεστασιά και τις μυρωδιές από ψημένο ζυμάρι και γλυκά που σου θυμίζει σπίτι και οικογένεια.

Και τώρα που το σκέφτομαι, θα σε ζεστάνει κάτι καλύτερα από μια καυτή, μυρωδάτη φρατζόλα μέσα στο μπουφάν; Ή ζεστά κρουασάν φουσκωμένα με πραλίνα; Αρκεί να μην αγκαλιάσεις κάποιον και τα ζουλήξεις…

1 σχόλιο:

  1. τωρα που χειμωνιαζει, θα θελααμε ολοι και ενα φουρνο με μυρωδιες στο σπιτι μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή