Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΡΘΡΟ: Παλιά μου ομπρέλα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ BLOG mesogios.gr ΣΤΙΣ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012
http://www.mesogios.gr/?p=3838

Δυο φορές το χρόνο σκαλίζω ντουλάπες και πετάω ή μοιράζω πράγματα που έχουν εκπληρώσει το σκοπό τους. Ή δεν τον εκπλήρωσαν ποτέ και έφταιγε η καταναλωτική μου βλακεία (τι τα θέλω εγώ τόσα …κολλητά μπλουζάκια με καρτούν;).
Στη συνηθισμένη γωνιά βρήκα την καλή μου την ομπρέλα. Αναγνώριζε πια την παλάμη μου, όπως μύριζε και τον καιρό, ας είναι μέσα στην ντουλάπα. Ξέρει πότε θα έρθει η ώρα να βγει. Είχε η κακομοίρα ένα ξύλινο χερούλι-λαβή που έσπασε(!) τη μέρα που την αγόρασα, καμιά δεκαριά χρόνια πίσω. Καλή ομπρέλα, ακριβή, με το κουμπάκι της, το μηχανισμό της, το κορδελάκι να τη δένεις. Την είχε γλύψει κάμποσο η σκουριά από μέσα, αλλά οι ακτίνες ήταν ακόμα σε καλή κατάσταση, μαζί και το ύφασμα. Μόνο το μεταλλικό κοντάρι της είχε λυγίσει λίγο και είχε χαλάσει ο μηχανισμός. Άπαξ και την άνοιγες, έμενε ανοιχτή. Όσο και να την πατίκωνες να κλείσει. Με κουμπωμένο το κορδελάκι γύρω από το τυλιγμένο ύφασμα, μπορούσε να κάνει και για  αυτοσχέδιο όπλο. Πατάς το κουμπί και εκτοξεύεται το σώμα, σα τορπίλη!
Την πήρα στα χέρια, την κοίταξα, πάτησα και το κουμπί και έμεινα με το κοντάρι στο χέρι. Το υπόλοιπο χτύπησε στον απέναντι τοίχο κι έπεσε κάτω. Είπα να την πετάξω, ή τέλος πάντων να την αφήσω στον κάδο ανοιχτή μήπως τη χρησιμοποιήσει (με μια πατέντα) κάποιος φτωχός ερημοσπίτης.
Κατεβαίνοντας τις σκάλες με τις σκουπιδοσακούλες στα χέρια, άρχισα να σκέφτομαι πόσα χρόνια την είχα. Και που δεν είχε πάει μαζί μου! Ελλάδα, Γαλλία, Ελβετία, Σουηδία, Γερμανία, ξανά Ελλάδα. Βρεχότανε η κακομοίρα για μένα, από βροχή, από χιόνι, από χαλάζι. Άντεξε βοριάδες στο Λυβικό, με περίμενε υπομονετικά μαζί με άλλες ξένες σε εστιατόρια, κράτησε στεγνούς παλιούς έρωτες, ξεχάστηκε ένα βράδυ στο πάρκο, πλάνταζε για μήνες κάθε χρόνο από το απωθητικό για το σκώρο μέσα στη ντουλάπα.
«Που με πας;» σαν να ‘πε…
Πέταξα τις σκουπιδοσακούλες, αλλά τη …φιλενάδα την πήρα μαζί. Πρωτοβρόχια έρχονται. Θα πάρω καινούρια ομπρέλα και θα τη βάζω κι αυτήν από κάτω να μη βρέχεται. Κι άμα θυμώσω με κανέναν θα δοκιμάσει το τρομερό μου όπλο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου